torsdag 17 december 2015

Vecka 50, 51 och skisser

Vecka 50 och 51

Jag vabbade när vi skulle ha lektionsredovisning så jag missade en massa tips på hur man kan lägga upp en lektion och hur man kan bedöma elevernas kunskap. Men även fast jag inte kunde delta då så var grupparbetet väldigt bra och givande att ha innan slutarbetet. Vi hade en lektion om collage och testade själva. Det tog så mycket längre tid än man trodde men det var väldigt roligt. Vi ska redovisa efter jul.

Jag tror att jag är färdig med mitt arbete nu. Jag har läst igenom texten flera gånger men det känns som att jag har missat något. Jag trodde att jag var klar för någon dag sedan och sen fick jag Emmas opponering och hon hittade saker som jag inte hade lagt märke till. Jag gillar verkligen när man får kamratbedömning innan ett slutarbete ska lämnas in.  Jag ska låta det vila i någon dag och läsa igenom igen för att se texten med nya och fräscha ögon. 

Jag har återigen blivit påmind av hur viktigt det är att läsa litteraturen i kurserna flera gånger. Inför arbetet var jag tvungen att läsa flera texter igen och insåg att jag inte riktigt hade förstått hela texterna första gången. Vet inte varför jag blir så förvånad längre men förutom sådant som man inte har förstått  är det väldigt roligt att se att delar av texten som man hade svårt att förstå i början och inse att man vet precis vad författare skriver om. Det förvirrade stadiet som jag fortfarande tror att jag befinner mig i är inte fullt så förvirrat längre. 

Vi har under terminen jobbar med en skissbok med temat gränser. Jag tyckte från början mycket om idén men efter ett par veckor blev det bara ännu en sak som man skulle göra.  Jag är dessutom väldigt dålig på att bara skissa något och låta det vara "ofärdigt". Jag vill verkligen arbeta lite mer med bilderna och det tar tid, vilket jag inte ville lägga varje dag. Så det var lite jobbigt vissa gånger att bara skissa i några minuter och sen låta det vara. Eventuellt kommer jag att fortsätta men då utan något tema eftersom att det kändes så krystat många gånger att få ut en produkt om gränser. Men jag kan verkligen tänka mig att ha det här som en slags dagbok. Jag visade några skisser i början av terminen. Vi skulle lägga upp minst 15 bilder på bloggen så här kommer några till:














Jag tänker ta jullov nu och önskar er en riktig god jul och gott nytt år!
/Pam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar